Blog

Featured Posts

November 11-én a mÉrtékadó Nők klubdélutánján a konfliktuskezelésről beszélgettünk. Köszönöm a meghívást és a lehetőséget azoknak a lelkes és aktív résztvevőknek, akikkel találkozhattam!

A Tatabányai TV riportjáért katt ide!

 

A munkahelyünkön számtalanszor érhetnek frusztrációk minket. Egy részük a munkánk miatt, más részük a munkánk során kialakult emberi kapcsolataink miatt.

 

A főnökeinket sohasem, a kollégáinkat pedig többnyire nem válogathatjuk meg, és persze a munkánk sem mindig „fenékig tejfel”.
Azt, hogy milyen munkát választunk, az érdeklődési körünk, végzettségünk és lehetőségeink határozzák meg.
Azaz alkalmazkodnunk kell helyzetekhez, emberekhez. Ez nem mindig megy könnyen.

 

Mi történik például akkor, ha a főnök, vagy egy kolléga nem olyan módon kommunikál velünk, ahogyan mi azt megértjük, ahogyan mi ezt igényelnénk?
Mit teszünk általában egy ilyen esetben?
Megpróbálunk a közös munka során a lehető legkevesebbet kommunikálni vele.
Mások a lehetőségekhez mérten egyenesen közlik a véleményüket és várják a változást.

 

És mi történik, ha nem látunk változást?
A beosztott és a főnök, vagy a kolléga is frusztrálttá válik, mint saját magunk. A megoldatlan konfliktus folyamatosan mérgezi a munkahelyi légkört, mely rontja a munka hatékonyságát, csökken a csapatmunka élménye, és a konfliktusban résztvevők egyre rosszabbul érzik magukat.
Amikor nem tudják a felek megbeszélni a gondokat, nincs fejlődés, csak állóháború, akkor lehet igénybe venni a konfliktuskezelő módszert, a mediációt. Itt a mediátor (közvetítő) segítségével a közös igények feltárása és a kommunikáció javítása révén a múltbeli és jelen helyzetet megbeszélhetik, és a mindkét, vagy több fél számára kívánatos jövőbeni helyzetet egyeztethetik. Amennyiben létrejön a megállapodás, az a felekre érvényes és mivel ezt saját maguk vállalták (önkéntes), ezért magukénak érzik, megvalósulásáért közösen felelősek.

 

Miért fontos ez a megoldás a munkáltatóknak?
Értékes alkalmazottakat veszíthetnek el a megoldatlan és halmozódó konfliktusok által. A munkavégzés egyik alapfeltétele sérül, tehát a hatékonyság csökken.
Hogy egy vezetőt fejlesszünk, a vezetői kompetenciáit javítsuk, erre vannak módszerek. De arra, hogy a már kialakult konfliktusokat hogyan kezelje, többnyire nem tudunk megoldást adni ezekkel. És arra sem, ha valakinek az empátiás készsége kevés, vagy ha a probléma elkerülő magatartás vezet egy befagyott helyzethez.

 

Miért fontos ez a munkavállalóknak?
Amennyiben szereti a munkáját és nem szeretne munkahelyet váltani, jó, ha tisztában van azzal, hogy megőrizheti komfortérzetét az általa javasolt megoldással.

 

Ez a megoldás, a segítség lehet a mediáció!

 

A mediációról, a konfliktuskezelési módszerről hasznos információkat találhat a www.medmediator.hu oldalon. A Cégeknek menüpont alatt a munkahelyi konfliktusokról olvashat.

 

Amennyiben felkeltettem érdeklődését, kérem, keressen meg! Ha további kérdése van, tegye fel a weboldalamon e-mailben, vagy az ott található telefonszámon!


Dr. Vargha Klára

mediátor
www.medmediator.hu

Azon gondolkodtunk egy ismerősömmel, hogy a nők számára miért fontos az ajándék.

Vajon miért szeretnek ajándékot kapni a pasijuktól, barátjuktól, férjüktől?

 

Arra jutottunk – amellett, hogy természetesen a legtöbb nő szereti az ékszereket, cipőket, ruhákat, vagy bármilyen kis cuki apróságot – hogy az ajándék a szeretet kifejeződése számukra. Egyúttal a gondoskodásé is.

 

Mert ha egy nő nagyon szeretne valamit, nagyon vágyik rá és erre a pasija megveszi neki, akkor ugye odafigyel rá, nem közömbös számára, szeretné boldognak látni. Vagy legalábbis a nő ezt feltételezi.

 

Csakhogy ez is lehet csapda. Ugyanis a nő ezt hiszi, de a férfi nem ezért teszi.

Mert ugye hányszor hallunk arról, hogy az asszonynak mindene megvan, megkap mindent, csak nyugton legyen, ne kelljen magyarázkodni, beszélgetni – talán nincs is miről – és aztán kiderül, hogy bizony a férfi már régen máshol keresi és találja meg a boldogságát.

 

És arról is hallottunk már, hogy vannak férfiak, akik szeretnek, mindenben számíthatunk rájuk, bízhatunk bennük, de nem vesznek ajándékot. Pedig odafigyelnek ránk. Vagy egyszerűen anyagi okok állnak a csecsebecsék meg nem vásárlása mögött.

 

Szóval a kulcs hölgyeim: a kölcsönös odafigyelés. A pasim akkor lesz elégedett és odafigyelő, ha én is elégedett és odafigyelő vagyok. Az emberi természet általában olyan, hogy a jót jóval viszonozza.

 

De ha mindez igaz, akkor se várjunk el bármit a szeretett férfitól, hiszen lehet, hogy nem tudja megtenni, vagy nincs rá módja. És főleg ne kezdjünk el emiatt dühöngeni, veszekedni, vitatkozni. Lehet, hogy hihetetlen, de sokszor hangzik el egy-egy párkapcsolati beszélgetésnél, hogy: „Nem szeret, mert sosem gondol rám, nem vesz nekem semmit.”

 

És mi az oka annak, hogy ezt hiszi egy nő?
Mert sosem beszélték meg a párjával, hogy melyiküknek mit jelent az ajándékozás és hogyan áll ehhez a kérdéshez.

 

Kommunikáció – enélkül nem fejlődik egy kapcsolat.ű

 

De mindenre van megoldás. Javíthatjátok a kommunikációtokat!

A mediációról, a konfliktuskezelési módszerről, mely a kommunikációtokat is javíthatja, hasznos információkat találsz a www.medmediator.hu oldalon.

 

Jellemzően a párkapcsolati, családi, munkahelyi konfliktusokról, mint leggyakrabban előforduló konfliktusokról olvashatsz itt.

 

Amennyiben felkeltettem érdeklődésedet, keress meg!

Ha további kérdésed van, tedd fel a weboldalamon e-mailben!

 

Dr. Vargha Klára
mediátor
www.medmediator.hu

 

Please reload

Szabadság madártávlatból

January 30, 2015

1/2
Please reload

Recent Posts
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Classic

​© All rights reserved MEDVK Kft. 2015-2020

Proudly created with Wix.com